Na Interdyscyplinarnym Seminarium Badawczym studentki i studenci uczestniczący w ISZ prezentują swoje indywidualne projekty badawcze; przedstawiają ich tematy, cele, hipotezy i wyniki. Jednocześnie rozwijają zdolności komunikacyjne umożliwiające skuteczną współpracę w zespołach interdyscyplinarnych.

Seminaria odbywają się w piątki w godzinach 8.30-10.00 w sali 091 w budynku Uniwersytetu Szczecińskiego przy ul. Krakowskiej 71-79. Moderatorem seminarium jest dr hab. Maciej Witek, prof. US.

Harmonogram spotkań seminarium w semestrze zimowym roku akademickiego 2019/2020

  • 04.10.2019, spotkanie organizacyjne
  • 18.10.2019, Katarzyna Malicka, Czytelność treści na stronach internetowych uczelni wyższych. Analiza językoznawcza i kognitywistyczna
  • 08.11.2019, Olga Szynkaruk, Memy, Owidiusz i termin-wytrych, czyli Urbs Roma a krytyczna analiza dyskursu
  • 22.11.2019, Louise van Wijgerden, TBA
  • 29.11.2019, Aurelia Bajerska, TBA
  • 06.12.2019, Dominik Górecki, TBA
  • 13.12.2019, Paulina Szcześniak, TBA
  • 20.12.2019, Kamil Węgorowski, TBA
  • 10.01.2020, Joanna Strzelczyk, TBA
  • 17.01.2020, Maksymilian Dzikowski, Etnolingwistyka w rekonstrukcji mitu – podstawowe uwagi o badaniach archaicznego obrazu świata

Tematy spotkań w roku akademickim 2018/2019

  • 19.10.2018, Sara Kwiecień, Wpływ intonacji i akcentu zdaniowego na odczytywanie pośrednich aktów mowy i implikatur konwersacyjnych
  • 26.10.2018, Kamil Węgorowski, Sytuacja społeczno-prawna kobiet oraz wychowanie i edukacja dzieci w okresie pryncypatu
  • 16.11.2018, Dominik Górecki, Ekonomiczno–energetyczny współczynnik EROI i sposób na porównanie efektywności źródeł energii
  • 23.11.2018, Janina Mękarska, Normy zdrowia psychicznego, a strategie komunikacyjne psychopatów
  • 07.12.2018, Paulina Kluczewska, Refleksyjność w uczeniu się i nauczaniu języków obcych na studiach neofilologicznych – na przykładzie studentów filologii germańskiej
  • 14.12.2018, Louise van Wijgerden, Doświadczanie nudy a proces aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym w nauczaniu języka obcego – na przykładzie języka niemieckiego w kl.I-III
  • 21.12.2018, Maciej Witek, Myślenie wolne, myślenie szybkie i implikatury skalarne. O zaletach podejścia interdyscyplinarnego
  • 11.01.2019, Joanna Strzelczyk, Zalew Szczeciński  jako obszar aktywności człowieka w świetle procesów osadniczych, sedymentacyjnych i geomorfologicznych – od starożytności do czasów nowożytnych
  • 18.01.2019, Olga Szynkaruk, Urbs Roma w narracjach historycznych i współczesnych
  • 25.01.2019, Paulina Szcześniak, Wykorzystanie mikroorganizmów z Morza Bałtyckiego do produkcji nowych materiałów dla przemysłu farmaceutycznego
  • 01.03.2019, Olga Szynkaruk, The Exile’s Lament. Solitude and Togetherness in Ovid’s Later Works
  • 08.03.2019, Kamil Węgorowski, Obraz kolektywnej samotności – studium przypadku na podstawie młodzieży z ChRL, Japonii i Korei Południowej
  • 15.03.2019, Aurelia Bajerska, Determinanty długości kadencji prezesów spółek z sektora nieruchomości notowanych na GPW
  • 29.03.2019, Janina Mękarska, Czy empatia jest niezbędna do rozumienia ironii?
  • 26.04.2019, Sara Kwiecień, Wpływ płci nadawcy na rozpoznawanie aktów mowy
  • 24.05.2019, Louise van Wijgerden, Charakterystyka dziecka w wieku wczesnoszkolnym
  • 07.06.2019, Dominik Górecki, Reaktory jądrowe nowych generacji – HTGR oraz DFR
  • 14.06.2019, Paulina Szcześniak, Wykorzystanie mikroorganizmów z Morza Bałtyckiego do produkcji nowych materiałów dla przemysłu farmaceutycznego
  • 26.06.2019, Paulina Kluczewska, Uczenie się języka niemieckiego w ramach studiów neofilologicznych – przekonania i oczekiwania studentów, a rzeczywistość akademicka
  • 26.06.2019, Joanna Strzelczyk, Uwarunkowania środowiskowe osadnictwa na wyspie Wolin. Wpływ zmian środowiska na rozwój linii brzegowej wyspy